پنجشنبه ۱۷ آبان ۰۳

تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

طراحي وب سايت

طراحي سايت آميزه اي از دانش، هنر و خلاقيت استفاده از عناصر ديداري، و توان مهندسي در چيدن آن ها كنار يكديگر است. هنگامي كه يك سايت بر مبناي اصول و هارموني اجزا طراحي شود علاوه بر جذب نگاه دائمي مخاطب، ميتواند فارغ از محدوديت هاي زمان، به اثري جاودانه تبديل شود.

امروزه سفارش طراحي وبسايت در ليست اولويت هاي هر شركت يا كسب و كاري قرار گرفته است. صاحبان مشاغل ميدانند كه روز به روز به تعداد كاربران اينترنت افزوده ميشود و برخورداري از پايگاهي خوب در دنياي مجازي نياز به توجه ويژه اي دارد. افزايش تاثيرگذاري يك سايت در جلب نظر مخاطب و همچنين تخصصي شدن حرفه طراحي وبسايت، ميطلبد كه نگاهي حرفه اي به اين مقوله داشته باشيم.

f8vz_b1.jpg

تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

روزانه هزاران وبسايت در جهان، صدها وبسايت در ايران و احتمالا ده ها وبسايت كه مستقيم يا غيرمستقيم رقيب شما محسوب ميشوند راه اندازي ميگردند. يافتن جايگاهي مناسب و محكم در اين ميان موفقيتي است كه به سادگي محقق نميشود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه اي سايت است. شركت نرم افزاري اسپاد با شناخت جامعي كه از فضاي مجازي دارد، كسب و كارتان را بررسي كرده و وبسايت شما را مطابق با نيازهايتان و سليقه مخاطبان شما طراحي ميكند. بدين ترتيب ميتوانيد كسب و كارتان را در دنياي مجازي نيز به درستي معرفي كرده و با طراحي سايت حرفه اي، خدمات و محصولات خود را به خوبي به مخاطبانتان ارائه كنيد.

اگر در حال حاضر يك وبسايت داريد اما زمان زيادي از فعاليت آن ميگذرد، پيشنهاد ميكنيم كه آن را به دست طراحان و تحليلگران با تجربه اسپاد بسپاريد تا سايت شما را بررسي كرده و در صورت نياز تغييرات و بهينه سازي هايي را روي آن اعمال كنند؛ در اين صورت مي توانيد مطابق با تكنولوژي روز طراحي وبسايت حركت كنيد. اگر هم هنوز سايتي نداريد، تيم مجرب اسپاد آماده است تا با طراحي وبسايت خلاقانه و بروز و بهينه سازي و سئوي سايت مسير روشني را در كسب و كار آنلاين برايتان فراهم سازد.

چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

فرض كنيد صاحب يك وبسايت فروشگاهي هستيد، اينكه صرفا با مخاطبانتان در ارتباط باشيد يا عكس محصولات را به آنها نشان دهيد كافي نيست، بلكه بايد با يك وبسايت فروشگاهي جامع و مناسب، شرايطي فراهم كنيد كه كاربران به شكلي آسان و سريع اقدام به خريد كنند. همچنين ميتوانيد به طور دقيق آمار بازديد كاربران، ميزان فروش و تمامي فعاليت ها را مديريت كنيد.

البته با انجام بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ميتوانيد فعاليت خود را در اين فضا مديريت كرده و بهترين نتيجه را از آن بدست آوريد.

شركت اسپاد با سابقه طراحي وب سايت فروشگاهي ، نيازها و خواسته هاي شما را برآورد ميكند و با بودجه متناسب شما وب سايت در خور شما را طراحي خواهد كرد.

 

تخصص هاي دخيل در طراحي وب سايت

افرد و تخصص هاي مختلفي در روند طراحي سايت نقش دارند. شركت اسپاد طي سالها فعاليت حرفه اي در اين زمينه، متبحرترين و متخصص ترين ها در حوزه طراحي وبسايت را در قالب يك تيم منسجم در كنار هم قرار داده تا بهترين خروجي ممكن حاصل شود. سفارش طراحي سايت شما از اولين گام يعني مشاوره تا آخرين گام يعني راه اندازي، بدست بهترين افراد سپرده خواهد شد. همانطور كه در ساختن يك برج بلند قامت اشخاص مختلف با تخصص هاي متفاوت در كنار يكديگر فعاليت ميكنند، در اسپاد نيز پروژه طراحي سايت توسط تحليلگران، طراحان، برنامه نويسان، پشتيبانان و مديران پروژه به شكلي هماهنگ و ساختار يافته انجام ميشود. پس از پياده سازي كامل سايت، متخصصين بازاريابي ديجيتال و بازاريابي محتوايي اسپاد، پيشنهادات حرفه اي خود را جهت ورودي شكوهمندانه و حضوري موفق در محيط مجازي، به مشتريان محترم ارائه ميكنند.

فاكتورها و مفاهيم طراحي سايت

همواره طراحي وب سايت در چهارچوب و قالب مشخصي انجام ميشود. رعايت استانداردها و اصول طراحي وبسايت و همچنين توجه به تكنولوژي هاي روز طراحي وبسايت در اين امر مؤثر است.
اگر نيازبه طراحي سايت حرفه اي داريد ، شركت اسپاد با تجربه چندين ساله در طراحي وب سايت هاي حرفه اي با گستردگي مشتريان در سطح كشور آماده همكاري با شما براي طراحي ، پياده سازي و پشتيباني حرفه اي وب سايت شماست.

 

 

كاراك؛ مركز تخصصي ريمپ خودرو

كاراك؛ مركز تخصصي ريمپ خودرو

fqye_e1.jpg

براي افراد نا آگاه و كساني كه اولين بار است كه قصد تنظيم و بازيابي اي سي يو (ECU) اتومبيل را دارند، بهتر است ابتدا به توضيح اين مسئه بپردازيم كه ريمپ چيست و در ريمپ خودرو دقيقا چه كاري انجام داده مي شود و پس از آن خودرو چگونه كار مي كند.

به طور خلاصه مي توان گفت كه در ريمپ واحد كنترل موتور خودرو را به روز و اصلاح مي كنيم. واحد كنترل موتور همان اي سي يو (ECU) است ECU . در حقيقت كامپيوتر خودرو است كه اطلاعات را از تمام سنسورهاي اتومبيل و ورودي ها دريافت كرده و پارامترهاي عملياتي موتور را تعريف مي كند. اي سي يو با ارزيابي و تجزيه و تحليل پيوسته و مداوم ورودي هايي مانند اكسيژن موجود در گازهاي اگزوز، دريچه هاي ورودي گاز، دماي محيط و موتور، الزامات سوخت رساني و موارد ديگر و نيز بازگرداندن مجدد اطلاعات به داخل خودرو، خروجي هاي بهينه را ارائه مي دهد.

ريمپ اي سي يو چيست؟

ريمپ اي سي يو در واقع به معناي تغيير تنظيمات كارخانه بر روي كامپيوتر اتومبيل ها و جايگزين كردن و اصلاح پارامترها و جداول مختلف به منظور بهينه سازي عملكرد يا وضعيت اقتصادي خودرو طبق خروجي هاي مورد نظر است. دليل آن كه شركت ها و مراكز ريمپ اي سي يو مي توانند تنظيمات را تغيير دهند، قدرت خودرو را افزايش دهند و شرايط را از نظر اقتصادي بهبود بخشند اين است كه وقتي كارخانه هاي سازنده خودرو كاليبراسيون موتور را تكميل مي كنند، لازم است شرايط محيط هاي گوناگون در نظر گرفته شود و تنظيمات واحد كنترل موتور خودرو متناسب با ويژگي هاي جغرافيايي موثر در عملكرد موتور (فشار هوا، دماي هوا، ارتفاع از سطح دريا) تغيير يابد.

در ريمپ اتومبيل فشار سوخت، زمان احتراق، نسبت اكسيژن به سوخت، تنظيمات ورودي دريچه گاز و نقشه محدود كننده گشتاور تغيير كرده و اصلاح مي شود. موتور خودروهاي جديد پارامترهاي گوناگون بسياري دارند كه بر عملكرد و توان اتومبيل تاثير مي گذارد و متخصصان ريمپ و تيونينگ براي ارتقاي خودرو بايد به آن ها توجه كنند.

fbee_e2.jpg

ريمپ اي سي يو چه مزيت هايي دارد؟

تنظيم كامپيوتر خودرو (ريمپ كردن) موجب افزايش چشمگير گشتاور و قدرت موتور مي شود كه پاسخگويي بهتر دريچه گاز، تاخير محسوس توربو، منحني گشتاور گسترده تر و به طور كلي تبديل خودرو به اتومبيلي مطلوب براي رانندگي را در بر داد. از بين بردن محدوديت هاي غير ضروري موتور مي تواند عملكرد خودرو شما را به طرز چشمگيري بهبود بخشد؛ اين كار اغلب بدون نياز به انجام تغييرات اضافي و افزودن مواردي چون اگزوزهاي اضافه، اتصالات داخلي و ... صورت مي گيرد.

از مزاياي ديگر ريمپ خودرو مي توان به صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش هزينه ها اشاره كرد. تغيير منحني گشتاور بر توانايي خودرو در پاسخ به ورود بنزين كم تر اثر گذاشته و عملكرد خودرو در مصرف سوخت را بهبود مي بخشد.

به طور كلي مزيت هاي ريمپ خودرو عبارتند از:

افزايش قدرت و گشتاور

در ريمپ كردن مي توان محدوديت هايي كه كارخانه سازنده بر روي اتومبيل اعمال كرده را حذف كرد؛ در طي اين فرآيند مي توانيد بسته به منطقه اي كه در آن زندگي مي كنيد، پارامترهاي وسيله نقليه خود را دقيق تر تنظيم كنيد. تنظيم دقيق همه اين موارد باعث افزايش قدرت و گشتاور موتور مي شود.

بهبود مصرف سوخت

تنظيم اي سي يو به افزايش مسافت طي شده با يك باك بنزين و نيز كاهش مصرف سوخت خودرو كمك مي كند.

بهبود عملكرد خودرو

بهبود عملكرد خودرو باعث مي شود كه رانندگي برايتان آسان تر شده و پارامترهاي موثر در عملكرد موتور تا 40 درصد ارتقا يابند.

بهبود پاسخگويي دريچه گاز

ريمپ اي سي يو مي تواند به ميزان قابل توجهي به بهبود قابليت واكنش موتور و پاسخگويي دريچه گاز كمك كند. اين مسئله براي افرادي كه نگران كارايي و عملكرد اتومبيل خود هستند بسيار حائز اهميت است.

بسيار منعطف و قابل تنظيم

نكته مهم در مورد ريمپ خودرو اين است كه كاملا مطابق با نيازهاي شما قابل تنظيم هستند و شما مي توانيد بسته به نياز خود تنظيمات را تغيير داده و موتور اتومبيل خود را ارتقا دهيد.

مزاياي ريمپ در مركز ريمپ و تيونينگ كاراك

همان طور كه در بالا نيز به آن اشاره شد، ريمپ اي سي يو به علم برنامه نويسي كامپيوتر خودرو گفته مي شود كه طي اين پروسه خودرو از طريق بهينه سازي سيستم برقي و موتوري تقويت مي شود. ريمپ اي سي يو اگر توسط افراد متخصص و آموزش ديده انجام شود نه تنها به خودرو آسيب نمي رساند، بلكه عمر مفيد موتور را افزايش داده و سبب بالا رفتن راندمان خودرو مي شود. مركز تخصصي ريمپ و تيونينگ كاراك خدمات ريمپ و تقويت و بهبود عملكرد خودرو را هم براي خودروهاي جديد و هم براي خودروهاي قديمي با قيمت و كيفيت تضمين شده به شما ارائه مي دهد. ريمپ اي سي يو خودروهاي جديد به منظور افزايش شتاب اتومبيل انجام مي شود؛ براي ريمپ خودروهاي قديمي تر تراشه كامپيوتر موتور خودرو به طور كامل برداشته شده و با يك تراشه جديد كه نرم افزار جديد در آن موجود است، جايگزين مي شود. از ديگر خدماتي كه ريمپ كردن به شما ارائه مي دهد كاهش سطح آلايندگي و كمك براي دريافت گرفتن معاينه فني خودرو است. با ريمپ كردن خودرو خود در مركز كاراك به كاهش مصرف سوخت، رفع كپ، كاهش دماي فن، افزايش عمر موتور، افزايش قدرت، افزايش شتاب و روان شدن اتومبيل خود كمك كنيد. مركز ريمپ كاراك كليه خدمات مربوط به تغيير نرم افزار كامپيوتر خودرو و تقويت موتور را براي خودروهاي ايراني و نيز خودروهاي وارداتي ارائه مي دهد. از جمله خودروهايي كه در كاراك قابل ريمپ و چيپ تيونينگ هستند عبارتند از: پژو 405، پژو 206، پژو 207، پرشيا، دنا، سمند، ال 90، تيبا، ساندرو، برليانس، SPORTAGE، OPTIMA، CERATO، JAC S5 , S3 , J5 AT , J4 AT

منبع: خبرگزاري مهر

 

روش مطالعه دروس اختصاصي تجربي

روش مطالعه دروس اختصاصي تجربي

 

yobg_m3.png

 

يكي از نگراني هاي داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي در آزمون سراسري اين است. كه در اين مقاله سعي داريم اين نگراني را برطرف كنيم. يكي از مهمترين عواملي كه نقش مهمي در موفقيت داوطلب آزمون سراسري دارد ، نحوه و استراتژي مورد نياز براي مطالعه هر يك از دوره هاي عمومي و خاص است. به گونه اي كه در هر ماه از سال كنكور ، كدام دوره هاي عمومي و اختصاصي بايد مورد مطالعه قرار گيرد ، در كدام ماه بايد بررسي شود يا در كدام دوره زماني ، آزمون هاي آموزشي و زمان هر دوره بايد گرفته شود و سؤالاتي در مورد اين بايد بين داوطلبان پرسيده شود. بسيار رايج است و يكي از دغدغه هاي اصلي داوطلبان در پيچ و خم كنكور است.

روش مطالعه دروس اختصاصي تجربي

زيست شناسي: درس زيست شناسي شامل 50 آزمون در آزمون سراسري است. در سالهاي اخير ، ديديم كه در دروس زيست شناسي ، بسياري از تست هاي تركيبي و مفهومي طراحي شده اند كه براي پاسخ به اين سؤالات ، شما بايد تسلط كافي بر تمام متون سه كتاب زيست شناسي دبيرستان داشته باشيد و سرعت واكنش خوبي در تجزيه و تحليل داشته باشيد سوالات. توصيه مي شود دانش آموزان آزمايشي كه هنوز در كلاس دهم و يازدهم هستند ، دوره آموزشي زيست شناسي را نيز به بهترين شكل ممكن كسب كنند و اين دوره را بسيار عميق فرا بگيرند. برخلاف گذشته ، سؤالات كنكور سراسري آنها از لحاظ حفظ به شدت كاهش يافته است. درعوض ، آزمونهاي تركيبي از سه سال دبيرستان طراحي شده است. توصيه مي شود اگر از اول ماه تير ، زماني كه براي امتحان كنكور جدي شروع كرده ايد ، يك درس زيست شناسي داريد و در كنار يادگيري مطالب جديد زيست شناسي دوازدهم هاي دهم و يازدهم، تركيبي مطالعه كنيد و نكات تركيبي در يك جزوه خلاصه نويسي كنيد.

توصيه ما براي مطالعه درس زيست شناسي تكرار .. تكرار .. تكرار و تكرار دوباره است. داوطلبان بايد درس زيست شناسي را به گونه اي بياموزند كه با ديدن اولين كلمه هر پاراگراف بتوانند ضمن حفظ كردن مباحث مربوط به اين پاراگراف در ساير كتابهاي زيست شناسي ، به راحتي آن پاراگراف را بيان كنند. در اين درس آزمون را از دست ندهيد ، زيرا نكات بسيار با ارزشي از همان تست هايي كه در قالب آزمون هاي آموزشي و آزمون گرفته مي شوند استخراج مي شوند.

البته واقعا درس زيست شناسي خيلي سخته و بايد تركيبي خوانده بشه، و تو زيست شناسي موسسه حرف آخر، اساتيد زيست، به صورت تركيبي و تصوير سازي واستون تدريس كردن كه مي تونيد يكبار براي هميشه زيست رو ياد بگيريد و تو كنكور درصد عالي كسب بكنيد.

فيزيك: درس فيزيك در رشته تجربي 30 سوال دارد. يكي از مهمترين مباحث در اين دوره ، فصل هاي سينماتيك و ديناميك است كه يكي از موضوعات مورد آزمايش و مهم در فيزيك است. توصيه مي شود اين فصل ها را براي درس هاي فيزيك در تابستان مطالعه كنيد و آزمون هاي مربوط به آزمون سراسري را بگيريد. بهترين راه براي يادگيري فيزيك اين است كه ياد بگيريد آنچه معلم مي گويد هرچه دقيق تر در كلاس باشد ، سپس به نمونه سوالات طراحي شده توسط معلم در خانه پاسخ دهيد. به تمام تست هاي منابع آموزشي خود ، كه توصيه مي شود يك منبع باشد ، مراجعه و حل كنيد و هدف شما يادگيري موضوع مورد نظر است. به خاطر داشته باشيد كه تست هايي را كه نمي توانيد حل كنيد ، علامت گذاري كنيد تا بتوانيد در نوبت هاي بعدي به آن تست ها پاسخ دهيد. توجه داشته باشيد كه بهتر است مطالبي مانند فيزيك را در جعبه هاي حجيم مطالعه كنيد و حداقل يك موضوع را به طور كامل ارزيابي كنيد.

فيزيك هم از جمله دروس سخته ولي تو مجموعه حرف آخر به جاي حفظ فرمول هاي زياد، فقط با چند الگو پرونده كل فيزيك رو ببنديد. فصولي مانند سينماتيك كه بايد بالاي 10 تا فرمول حفظ بكنيد ولي تو فيزيك حرف آخر فقط با يك الگو كل مسائل سينماتيك را به راحتي حل بكنيد. به خاطر داشته باشيد كه به فصل هايي مانند سينماتيك و ديناميك بايد به دليل حجم تست هاي موجود نسبت به فصل هاي قبلي 2 يا فصل هايي مانند بردار و حركت ، كه در آن تست هاي كمتري با تنوع كمتري وجود دارد ، بيشتر وقت بگذاريد. همچنين ، از ابتدا اين كار را به خودتان واگذار كنيد كه حق استفاده از ماشين حساب را نداريد ، بنابراين بايد محاسبات را به صورت دستي انجام دهيد ، كه توصيه مي شود حرفه اي تر شويد و سرعت عمل را افزايش دهيد. ضرب هايي كه با آنها زياد سروكار داريد خوب ياد بگيريد. دوره فيزيك دوره اي است كه با مطالعه صحيح و عمق آن مي توانيد به راحتي در امتحان ورودي ملي درصد بسيار خوبي كسب كنيد.

رياضيات: درس رياضي داراي 30 تست در زمينه تجربي و 55 تست در رشته رياضي است. اين دوره براي بسياري از داوطلبان دوره هاي تخصصي به نقطه آشيل تبديل شده است و آنها اصلاً تمايل كافي به مطالعه اين دوره ندارند. به همين دليل ، داوطلباني كه در اين دوره حرفي براي گفتن دارند مي توانند در كنكور از رقباي خود بسيار جلوتر باشند. براي اين درس و همچنين درس فيزيك توصيه مي شود كه در ابتداي كلاس به دستورالعمل معلم مربوطه دقت كنيد و سپس يك تست را از منبع خود در خانه حل كنيد و دوباره تست هايي را نشان دهيد كه پاسخ داده ايد بياييد و تست هايي را بگيريد كه از نظر آموزش بار علمي بالايي دارند.

دروس رياضي براي بچه هاي رياضي بسيار مهم است.

شيمي: درس شيمي در هر دو گروه تجربي و رياضي داراي 35 تست است. براي مطالعه اين دوره ، اكيداً توصيه مي شود كه داوطلبان تسلط كامل بر جدول مندليف داشته باشند. حتي به اصطلاح زير گروه هاي جدول بايد با دقت مورد مطالعه قرار بگيرند زيرا حكم جدول ضرب رو براي درس شيمي دارد و همچنين باعث افزايش اعتماد به نفس داوطلب مي شود. وقت خود را فقط به مطالب غير محاسباتي و به ياد ماندني اختصاص ندهيد و از مقابله با مسائل شيمي نترسيد و حتما آنها را ياد بگيريد زيرا در سالهاي اخير شاهد تعداد زيادي تست محاسباتي در شيمي هستيم. استفاده از ماشين حساب را نيز فراموش كنيد.

زمين شناسي: درس زمين شناسي در كنكور سراسري تعداد 20 تست دارد كه به زعم بسياري از داوطلبان رشته تجربي ارزش پاسخ گويي ندارد، غافل از اينكه تأثير زيادي در رتبه بندي كلي داوطلبان بويژه دانش آموزان دارد كه قبلاً صندلي داروسازي دانشگاه ها را هدف قرار داده اند ، زيرا در زير گروه داوطلبان پذيرفته شده در داروسازي ، دوره زمين شناسي دارد. ضريب 1 و اهميت آن. بيشتر و بيشتر ، بسياري از داوطلبان حتي در اين دوره به سؤالات نگاه نمي كنند. بنابراين بهتر است اگر مي خواهيد يك رتبه كلي بالاتر داشته باشيد و در يك زير گروه غير از اولين زير گروه تجربي يك رشته را در نظر بگيريد ، اين درس را در امتحان از دست ندهيد.

اگه ميخوايد شروع طوفاني كنكور 1400 با حرف آخر رو داشته باشيد پس وقت رو از دست نديد و از همين الان استارت بزنيد.

 

بهترين سايتهاي مديا

مجموعه سايتهليي مه شما ميتوانيد  خدمات مربوط به مديا را دريافت كنيد

http://postca.loxblog.com/post/144

http://postbf.parsiblog.com/Posts/231

http://postcr.blog.ir/post/125

http://postbd.parsiblog.com/Posts/232

http://postac.blog.ir/post/187

http://posstac.loxblog.com/post/286

http://postcs.blog.ir/post/136

http://postar.parsiblog.com/Posts/244

http://postej.blog.ir/post/176

http://postbv.loxblog.com/post/219

http://postap.parsiblog.com/Posts/149

http://postao.parsiblog.com/Posts/140

http://postcj.loxblog.com/post/153

http://postec.blog.ir/post/211

http://postah.loxblog.com/post/281

http://postcp.blog.ir/post/127

http://postak.parsiblog.com/Posts/136

http://posteg.blog.ir/post/185

http://postaj.loxblog.com/post/156

http://postct.blog.ir/post/125

http://postan.blog.ir/post/156

http://postby.loxblog.com/post/140

http://posteq.blog.ir/post/179

http://postaf.parsiblog.com/Posts/160

http://postco.blog.ir/post/126

http://postaj.blog.ir/post/169

http://postey.blog.ir/post/143

http://postep.blog.ir/post/158

http://postbx.loxblog.com/post/154

http://posten.blog.ir/post/273

http://posteu.blog.ir/post/146

http://postba.parsiblog.com/Posts/170

http://postcl.blog.ir/post/126

http://postbs.loxblog.com/post/275

http://postbu.loxblog.com/post/247

http://postch.blog.ir/post/126

http://postei.blog.ir/post/136

http://postbe.parsiblog.com/Posts/334

http://postcf.loxblog.com/post/150

http://postcn.blog.ir/post/125

http://postcb.loxblog.com/post/148

http://postch.loxblog.com/post/140

http://postem.blog.ir/post/267

http://postaf.loxblog.com/post/295

http://postbk.parsiblog.com/Posts/147

http://postad.blog.ir/post/229

http://posstaq.blog.ir/post/157

http://postcb.blog.ir/post/158

http://postcg.loxblog.com/post/146

http://postag.parsiblog.com/Posts/140

http://postcm.loxblog.com/post/148

http://postck.blog.ir/post/124

http://postef.blog.ir/post/197

http://postah.blog.ir/post/150

http://postce.blog.ir/post/156

http://postaq.parsiblog.com/Posts/136

http://postci.loxblog.com/post/138

http://postcv.blog.ir/post/143

http://postcn.loxblog.com/post/139

http://postao.loxblog.com/post/299

http://postea.blog.ir/post/220

http://posstap.blog.ir/post/161

http://postev.blog.ir/post/144

http://postbt.loxblog.com/post/148

http://postah.parsiblog.com/Posts/159

http://postcm.blog.ir/post/135

http://postex.blog.ir/post/141

http://postcq.blog.ir/post/126

http://postcj.blog.ir/post/126

http://postcd.loxblog.com/post/140

http://postez.blog.ir/post/143

http://posteo.blog.ir/post/142

http://postaj.parsiblog.com/Posts/237

http://postaf.blog.ir/post/192

http://postat.parsiblog.com/Posts/146

http://postbc.parsiblog.com/Posts/144

http://postag.loxblog.com/post/163

http://postci.blog.ir/post/125

http://postet.blog.ir/post/146

http://postak.loxblog.com/post/385

http://postbz.loxblog.com/post/140

http://posteb.blog.ir/post/207

http://postek.blog.ir/post/185

http://postcb.parsiblog.com/Posts/263

http://postav.parsiblog.com/Posts/133

http://postck.loxblog.com/post/142

http://postax.parsiblog.com/Posts/132

http://postad123.loxblog.com/post/491

http://postcl.loxblog.com/post/140

http://postas.parsiblog.com/Posts/299

http://postan.loxblog.com/post/217

http://postcu.blog.ir/post/136

http://postao.blog.ir/post/163

http://postew.blog.ir/post/142

http://postbw.loxblog.com/post/161

http://posteh.blog.ir/post/150

http://postan.parsiblog.com/Posts/158

http://postau.parsiblog.com/Posts/135

http://postel.blog.ir/post/254

http://postag.blog.ir/post/155