پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

آيا مي‌توانم گواهينامه ISO را به‌عنوان يك شركت تازه وارد دريافت كنم؟

آيا مي‌توانم گواهينامه ISO را به‌عنوان يك شركت تازه وارد دريافت كنم؟

آره گواهينامه ISO براي هر شركتي با درآمد سالانه 250،000 پوند مناسب است.

گواهينامه ISO براي چه مدت معتبر است؟

هر ارائه دهنده متفاوت است. در اينجا در خدمات كيفيت ISO ، گواهينامه‌هاي ما به مدت يك سال معتبر هستند و براي اطمينان از تطابق شما با آن ، از بازرسي‌هاي مجدد سالانه براي بازآزمايي مجدد استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين ، ما همچنين بازديدهاي پشتيباني سالانه را ارائه مي‌دهيم تا در هر زمينه‌اي كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيد ، پشتيباني بيشتري از شما ارائه دهيم. بنابراين عدم احراز هويت مجدد نادر است.

 

ما اعتقاد داريم كه بلوغ كامل يك سيستم مديريتي حدود سه سال طول مي‌كشد و در اين مرحله ، بيش از 90? از مشتريان به ارزشي كه سيستم مديريتي آن‌ها فراهم مي‌كند ، پي مي‌برند.

آيا راهي وجود دارد كه قبل از تعهد به صدور گواهينامه كامل ، گواهينامه خود را تجربه كنيم؟

بله ، مي‌توانيد ايده بهتري از گواهينامه ISO توسط:

 

آموزش ISO: شما خواهيد آموخت كه چگونه يك سيستم مديريتيم effectiveثر را به‌طور كامل پياده سازي و حفظ كنيد. در اينجا بيشتر بدانيد

مشاوره ايزو: ما مي‌توانيم با استفاده از آناليز GAP ، تعيين كنيم اكنون كجا هستيد و كجا بايد به انطباق برسيد. در طول انتصاب خود ، از مشاوره و مشاوره مشاوران ما بهره مند خواهيد شد. درخواست نقل قول.

چگونه مي‌توانيد از من در طي مراحل پشتيباني كنيد؟

ما به خاطر پشتيباني ما از ارزيابي اوليه تا صدور گواهينامه ISO و فراتر از آن ، به خود افتخار مي‌كنيم.

 

ما به همان اندازه كه نياز داريد پشتيباني مي‌كنيم:

 

مدير حساب تعيين شده: به شما يك مدير حساب اختصاص داده مي‌شود كه آماده است تا با هر گونه س questionsآل در مورد عملكرد روزمره استاندارد مديريت شما از شما پشتيباني كند.

دسترسي به منطقه مشتري ما: شما اطلاعات زيادي را در منطقه مشتري ما پيدا خواهيد كرد كه شامل فرم‌ها ، الگوها و يادداشت‌هاي راهنما مي‌باشد كه شامل وبينارها و دروس ويدئويي است.

بازديدهاي پشتيباني سالانه: بازديدهاي پشتيباني سالانه ما براي پشتيباني اضافي در مناطقي است كه از كمترين اعتماد به نفس برخوردار هستيد ، فراهم مي‌كند ، خواه اين اطمينان از انطباق شما با مميزي پس از اعتباربخشي مجدد داشته باشد و يا براي مديريت جلسه بررسي مديريت به كمك نياز داريد. اين بازديدها كاملاً انعطاف‌پذير بوده و شمارا به اطمينان از اطمينان از عملكرد روزمره سيستم مديريت خود هدايت مي‌كند.

آموزش ISO: همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. اين كه آيا مي‌خواهيد در مورد هر يك از موارد جداگانه ياد بگيريد يا جنبه خاصي را بهتر درك مي‌كنيد ، ما آموزش حضوري و آنلاين را متناسب با سبك‌هاي مختلف يادگيري ارائه مي‌دهيم يك دوره را اينجا بخوانيد.

مشاوره ايزو: اگر احساس مي‌كنيد از پشتيباني بيشتري بهره مند مي‌شويد ، ما همچنين مشاوره ايزوي سفارشي را ارائه مي‌دهيم. همانند بازديدهاي پشتيباني سالانه ، اين روزهاي مشاوره توسط شما هدايت مي‌شود و مي‌تواند موضوعات مختلفي را پوشش دهد ، به‌عنوان‌مثال ، شما ممكن است بخواهيد دستگاه‌هاي موجود خود را بهبود ببخشيد ، نياز به پشتيباني بيشتري با سيستم حسابرسي خود داشته باشيد يا ديگر داخلي نداريد مهارت شما براي كار كردن با يك سيستم مديريتي به هر دليلي ، ما مي‌توانيم كمك كنيم.

آيا شما آموزش مي‌دهيد؟

آره همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. خواه در حال پياده سازي باشيد يا از قبل درگير كار روزانه سيستم مديريت خود باشيد ، چيز جديدي براي يادگيري خواهيد داشت.

 

چه در كلاس ، چه بصورت آنلاين و چه در محيط ، ما روشهاي متنوعي براي آموزش متناسب با نيازهاي فردي يادگيري ارائه مي‌دهيم. در اينجا بيشتر بدانيد

ما قبلاً گواهينامه ISO داريم. آيا مي‌توانيم گواهينامه خود را به شما منتقل كنيم؟

آره براي كسب اطلاعات بيشتر كافي است با تيم ما تماس بگيريد.

 

همچنين مي‌توانيد در مورد چگونگي انتقال اتاق بازرگاني Black Country ، گواهينامه خود را به ما در مطالعه موردي ما بخوانيد.

ما قبلاً CHAS و Safe Contractor دريافت كرده‌ايم - چرا به گواهينامه ISO 45001 نياز داريم؟

استاندارد ISO 45001 از كل سيستم مديريت بهداشت و ايمني براي شركت پشتيباني مي‌كند. اين‌يك چارچوب براي مديريت سيستم ايمني و بهداشت به‌عنوان يك شركت ، ازجمله كار در داخل و خارج از سايت است. شركت‌هايي كه به‌طور مشترك سيستم ISO 45001 را با CHAS يا Safe Contractor اداره مي‌كنند ، مديريت بهداشت عمومي و ايمني كاركنان ، بازديد كنندگان و مشتريان خود را بسيار آسان‌تر مي‌كنند. اين شركت مجاز است هر جنبه‌اي از فعاليت‌هاي خود را كه ممكن است خطرات بهداشتي و ايمني را به همراه داشته باشد به هم پيوند دهد.

 

در اينجا مي‌توانيد اطلاعات بيشتري در مورد ISO 45001 كسب كنيد.

دوربينهاي پوشيدني و قابل نصب بر روي لباس

دوربينهاي پوشيدني و قابل نصب بر روي لباس

دوربين پوشيدني و يا همان دوربين هاي قابل نصب برروي لباس يكي از ابزارهاي مدرن كارمندان پليس در سراسر دنيا به حساب مي آيد كه در سال هاي اخير حرف و حديث هاي زيادي در خصوص استفاده از اين تكنولوژي ميان كارشناسان در سراسر دنيا شكل گرفته است. درگيري مستقيم پليس با مجرمان هر از چندي باعث بروز حوادث ناراحت كننده اي براي نيروهاي خدوم پليس و بالعكس گاهي نيز باعث سواستفاده از قدرت عليه شهروندان بيگناه مي شود. بنابراين وقتي در يك صحنه درگيري تنهاپليس و متهم به جرم حضور دارند وجود عامل سومي به نام دوربين هاي قابل نصب بر روي لباس پليس مي تواند شفافيت آنچه در آن لحظه اتفاق مي افتد را براي مراجع قضايي افزايش دهد و باعث شود عدالت به شكل بهتري جاري شود.

امروزه تعدادي از كمپاني هاي حفاظتي به توليد و ارائه دوربين پوشيدني و قابل نصب بر روي لباس مي پردازند كه بسياري از آنان عملكرد بسيار خوبي در اين زمينه از خود نشان داده اند. اما تنها نصب و راه اندازي يك دوربين روي لباس، تضمين كننده نتيجه عالي و بي نقص نخواهد بود. در اين مطلب به برخي از نكات كليدي در خصوص دوربين هاي قابل نصب بر روي لباس ها اشاره مي كنيم تا اين موضوع را از جوانب ديگري نيز بررسي كنيم:

احراز هويت چند عاملي

معمولاً خواسته اصلي از راه اندازي دوربين هاي پوشيدني، دستيابي به ويدئوهايي با كيفيت از حوادث غير مترقبه است. با اين حال، عوامل مهم تري نيز در خصوص دوربين هاي پوشيدني وجود دارد كه بايد مد نظر قرار گيرد. اصل اول در اين خصوص اين است كه امنيت ويدئوهاي دوربين هايي كه نصب شده اند بايد به شكلي تامين شود، ويدئويي كه دوربين توليد مي كند، اگر امنيت داده نداشته باشد، هيچ فايده اي نخواهد داشت.

بنابراين كارشناسان معتقدند كه حداقل يك فرآيند احراز هويت دو عاملي بايد در نظر گرفته شود تا دسترسي به ويدئوهاي ثبت و ضبط شده را كنترل كند. براي مثال پسورد، سؤالات تستي مخصوص پرسنل، سيستم هاي كارتي، سيستم هاي بيومتريك (مانند اسكنرهاي اثرانگشت و شبكيه چشم) و توكن هايي كه كد هاي احراز هويت را در بازه زماني از پيش تعيين شده تغيير مي دهند (معمولاً هر 60 ثانيه)، همه اين موارد براي اين منظور كاربردي و مفيد هستند.   قيمت دوربين مداربسته

ذخيره سازي بر پايه ابر

بعد از مطمئن شدن از امنيت دسترسي به ويدئو هاي ضبط شده توسط دوربين پوشيدني ، اقداماتي براي سيستم ذخيره سازي ضروري است. هر چه كاربرد دوربين ها بيشتر شود منطقا ويدئوي بيشتري توليد مي شود و اين يك چالش مهم براي ذخيره سازي تصاوير را بوجود مي آورد. كارشناسان حوزه امنيت معتقدند كه در چنين شرايطي يك سيستم ذخيره سازي مديريت شده بهترين گزينه است.

به طور كلي استفاده از سيستم هاي ذخيره سازي مديريت شده ( مانند سيستم هاي ابري) نسبت به راه اندازي و مديريت حافظه جزء به جزء كاربرد بهتري دارد و هزينه هاي نهايي اين سيستم ها نيز كمتر است. اما در اين خصوص يك هشدار مهم را نيز بايد به همه سازمان ها تاكيد كنيم : مطمئن شويد كه سرويس ارائه شده، امنيت بالايي داشته باشد و دسترسي ايمن را براي شما تضمين مي كند.

بيشتر بخوانيدتي وي تي 

 سياست شفاف نگهداري ويدئو

بعد از وقوع يك حادثه سوال اصلي اين است كه ويدئو هاي ذخيره شده تا چه مدت بايد در سيستم باقي بمانند؟ وقتي از يك سيستم ابري براي ذخيره سازي ويدئو ها استفاده مي شود مي توانيد در مواقع حساس و ضروري ويدئو هاي مهم را در يك درايو DVD يا يك هارد اكسترنال يا USB ذخيره كنيد و سپس اطلاعات باقي مانده و غير ضروري را از روي سرورهاي خود پاك كنيد. در مرحله بعد دستگاه هاي ذخيره سازي خارجي مي توانند به صورت طبقه بندي شده نگهداري شوند.

بعضي از مجموعه ها و مراكز، ترجيح مي دهند از ويدئو، روي سرورهاي خودش بكاپ بگيرند؛ حتي بعد از اينكه ويدئو در مدرك مورد نظر قرار گرفت؛ هدف از اين كار، كاهش فشار حافظه است. به چنين مجموعه هايي پيشنهاد مي شود تا سياست حفظ و نگهداري خوب و مناسبي را تعريف كنند در برخي موارد ممكن است ويدئو هاي شما به دليل عدم انتخاب يك سياست نگهداري درست در سرور ها پاك شود. تجهيزات دوربين مداربسته

ويرايش ويدئو

حفاظت از ويدئوهايي كه توسط دوربين هاي پوشيدني در محل وقوع جرم ضبط مي شود شايد مهمترين مرحله استفاده از اين تكنولوژي به حساب آيد. در صورتي كه هر شخصي به راحتي به منابع اين ويدئو ها دسترسي داشته باشد و بتواند آن ها را ويرايش كند عملا شما هيچ قدمي در جهت امنيت و بهبود شرايط زيست شهروندان بر نداشته ايد. بنابراين بهترين راهكار تنظيم دستور العمل هايي براي ويرايش اين ويدئو ها هست و در نتيجه منطقا بهترين راهكار نيز اين است كه هيچ شخصي در هيچ شرايطي امكان ويرايش ويدئو ها را نداشته باشد. هايك ويژن   

نكته نهايي درخصوص دوربين پوشيدني اين است كه اقدامات حفاظت از تصاوير ضبط شده بايد مطابق با فناوري هاي روز دنيا ارتقا يابد در غير اين صورت با دسترسي غير مجاز افراد به اين منابع مواجه مي شويد كه صدمات جبران ناپذيري به سازمان ها وارد مي كند. اگر چه جلوگيري تام و تمام از دستكاري ويدئو ها غير ممكن است اما با ايجاد بسترهاي امنيتي مناسب مي توان تا حد امكان از اين مسائل به شكل غير قانوني جلوگيري كرد. تيم هاي امنيت سايبري و همچنين سيستم هاي امنيت فيزيكي سازمان هاي به يك شكل منسجم بايد با هم همكاري كنند تا در مقابل چنين تهاجم هايي از بيرون جلوگيري شود. نصب دوربين مداربسته

  1. http://webmaster.sitearia.ir/post-341218.html
  2. http://seo-webdesign.rozblog.com/post/40
  3. http://seo-webdesign.rozblog.com/post/46
  4. http://seo-webdesign.rozblog.com/post/44
  5. http://seo-webdesign.rozblog.com/post/42
  6. http://seo55.irancnblog.com/Post/33/Smart-transport-with-video-surveillance-system.html
  7. http://seo55.irancnblog.com/Post/39/The-benefits-of-an-integrated-security-system.html
  8. http://seo55.irancnblog.com/Post/37/Optimize-security-for-large-events-with-smart-video-surveillance.html
  9. http://seo55.irancnblog.com/Post/35/Remote-video-surveillance-system-is-a-tool-to-optimize-surveillance-systems.html
  10. http://seo77.samenblog.com/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87.html
  11. http://seo77.samenblog.com/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2.html
  12. http://seo77.samenblog.com/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF.html
  13. http://seo77.samenblog.com/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html
  14. http://seo77.samenblog.com/archive/139911.php
  15. http://webkar.famblog.ir/post/35
  16. http://webkar.famblog.ir/post/41
  17. http://webkar.famblog.ir/post/39
  18. http://webkar.famblog.ir/post/37
  19. http://seopardaz.niloblog.com/p/35/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
  20. http://seopardaz.niloblog.com/p/33/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2

لنت ترمز چيست؟

لنت ترمز چيست؟

لنت ترمز وظيفه ايجاد شتاب منفي لازم براي توقف خودروي در حال حركت را دارد. علاوه بر متوقف كردن كامل خودرو، كنترل حركت خودرو در سراشيبي، توقف مرحله اي، و كاهش سرعت به اندازه دلخواه را مي‌توان از وظايف اصلي اين سيستم دانست. حال براي توقف خودرو نياز به عضوي است كه نيروي اصطكاك منفي (مخالف حركت گردشي چرخ) را براي ما ايجاد كند، اين عضو لنت نام دارد. لنت ترمز، به ديسك يا كاسه ترمز وارد مي‌شود تا اصطكاكي مناسب براي ايجاد شتاب منفي در خودرو ايجاد كند.

لنت ترمز

لنت ترمز

لنت ترمز

لنت ترمز تيگران

كار لنت ترمز(brakepads) ابجاد شتاب منفي لازم براي توقف خودروي در حال حركت است علاوه بر متوقف كردن كامل خودرو، كنترل حركت خودرو در سراشيبي، توقف مرحله اي، و كاهش سرعت به اندازه دلخواه را مي‌توان از وظايف اصلي اين سيستم دانست. حال براي توقف خودرو نياز به عضوي است كه نيروي اصطكاك منفي (مخالف حركت گردشي چرخ) را براي ما ايجا كند، اين عضو لنت نام دارد.
لنت ترمز خودرو، به ديسك يا كاسه ترمز وارد مي‌شود تا اصطكاكي مناسب براي ايجاد شتاب منفي در خودرو ايجاد كند.در اثر اين نيروي مخالف، انرژي جنبشي عضومحرك (نيروي گردشي چرخ) اصطكاك و اصطكاك به انرژي حرارتي تبديل،و درنهايت گرماي توليدي در فضا پخش مي‌شود. دستگاه ترمز به وسيله سيستم‌هاي مكانيكي، خلااي، هواي فشرده،و هيدروليكي فعال مي‌شود.
همان طور كه ذكر شد سيستم‌هاي مختلفي براي موقف كردن مطمئن وايمن خودرو‌ها طراحي شده، كه معمول ترين آنها در خودروهاي سواري، لنت ترمز هيدروليكي دومداري و ترمز دستي مكانيكي است. حالا اين سيستم لنت ترمز خودروي ما بايد اين توانايي را داشته باشد كه خودرويي راكه با سرعت متوسط ?? كيلومتر درساعت، كه درحال حركت است، درمواقعي كه راننده تشخيص دهد، به خوبي عمل كرده و سريع خودرو رامتوقف كند.ولي آيا اين نيرويي كه راننده به پدال وارد مي‌كند در حدي هست(قدرت كافي) كه خودروي مارا متوقف كند؟ به طور قطع نه! پس به يك وسيله مكمل و تقويت كننده، براي افزايش چند برابري نيرو نياز داريم.اين وسيله بوستر است.

بوستر خلاء لنت لنت ترمز خودرو

كلمه بوستر به معني تقويت كننده است. بوستر خلااي، همان طور كه ذكر كردم براي ايجاد فشار مورد نياز در سيستم هيدروليك مدار استفاده مي‌شود.بوسترها از يك بدنه فلزي كه شامل يك سوپاپ، يك ديافراگم، فنر برگشت دهنده، يك صفحه معلق،و ميله اي كه از مركز بوستر مي‌گذرد از يك سو به پيستون سيلندر اصلي و از سوي ديگر به پدال متصل است. (يكي ديگر از بخش‌هاي اصلي بوستر، سوپاپ يكطرفه است) براي استفاده از بوستر دو عامل بكار گرفته مي‌شود، يكي خلا موتور و ديگري فشار جو . ديافراگم كار جداسازي، محيط بوستر را به دومحيط جدا يعني خلا و فشار تقسيم مي‌كند. سوپاپ يكطرفه، به هوا فقط اجازه ورود به بوستر را مي‌دهد،

لنت ترمز تيگران
اگر موتور خودرو خاموش باشد يا نشتي درلوله‌ها(شيلنگ)بوستر ايجاد شود, سوپاپ يكطرفه اجازه ورود هوا به بوستر را نمي‌دهد.اين مهم است، چون بوستر خلااي بايد بتواند تا چندين بار پس از خاموش شدن موتور نيروي وارده به پدال را تقويت كند، زيرا شما هرگز دوست نداريدوقتي در مسيري حركت مي‌كنيد، بهر دليل موتور اتومبيل شما خاموش شود. لنت ترمز خودرو از كار بيفتد.بوستر خلااي طراحي ساده اي دارد. در خودرو‌هاي بنزيني موتور خلا، مناسبي را براي بوستر ايجاد مي‌كند.خلا بوستر از طريق شيلنگ رابطي كه بر روي سوپاپ يكطرفه اي متصل است، كه اين سوپاپ خود بر روي مانيفولد ورودي هوا نصب مي‌باشد.در خودرو‌ها با بوستر خلااي، زماني كه راننده بر روي پدال ترمز فشار وارد مي‌كند، پدال لنت ترمز به ميله اي كه از ميان بوستر به سيلندر اصلي هيدروليكي لنت ترمز كه متصل است فشار وارد مي‌كند.
بوستر پيستون بزرگي داردكه در موقع استفاده از ترمز طرف جلوي آن(سمت سيلندر اصلي) به خلا موتور وطرف عقب آن، به فشار جو مرتبط است.
موتور خلا نسبي را در هر دو سوي ديافراگم ايجاد مي‌كند ولي وقتي كه پدال را فشار مي‌دهيد، با فشار دادن پدال ميله اي كه به سيلندر اصلي هيدروليكي متصل است هم حركت مي‌كند، اين حركت باعث ايجاد اختلاف فشار بين دوطرف پيستون بوستر شده، فشار موثري بر روي سطح پيستون وارد مي‌كندو نيروي مناسبي بوجود مي‌آيد. ميله سوپاپي را باز مي‌كند كه به هواي بيرون اجازه ورود به پشت ديافراگم را مي‌دهد در حالي كه سمت ديگر ديافراگم خلا مي‌ماند، به اين ترتيب فشار وارده بر يك سوي ديافراگم بيشتر مي‌شود، اين نيرو بر فشردن روغن ترمز به ميله فشاري پيستون بوستر، اعمال مي‌گردد و هنگامي‌كه پدال رها مي‌شود ارتباط هواي بيرون با پشت ديافراگم قطع شده و دو سوي  ديافراگم به هم مرتبط مي‌شوند، در نتيجه در هر دو طرف ديافراگم خلا ايجاد مي‌شود و همه شرايط به حالت اوليه برمي‌گردد.

لنت ترمز خودرو

هنگامي‌كه خودرو در حركت است و به هر دليلي راننده از لنت ترمز اتومبيل استفاده كند، سيستم لنت ترمز عمل خود را براي متوقف كردن آن شروع مي‌كند، نيرو وزن خودرو از روي چرخ‌هاي عقب كاسته مي‌شود و بر روي چرخ‌هاي جلو متمركز مي‌شود. بنابراين بايستي نيروي لنت ترمز در چرخ‌هاي جلو بيشتر از چرخ‌هاي عقب باشد و به همين علت سيستم عمل كننده لنت ترمز در چرخ‌هاي جلو قوي تر از چرخ‌هاي عقب طراحي مي‌شود( دودليل مهم ديگر هم وجود دارد كه بايد سيستم ترمز در چرخ‌هاي جلو قويتر باشد” يكي جلوگيري از سر خوردن خوردن در مسير و جاده‌هاي لغزنده، و دومين عامل اين است كه تسلط ترمز برخودرو براي توقف سريع تر بايد، نيروي بزرگتر نسبت به نيروي انرسي باشد كه به خودرو اجازه توقف را نمي‌دهد).

ايجاد تناسب لازم در تقسيم نيروهاي لنت ترمز بين چرخ‌هاي عقب و جلو، به نحوي كه هيچكدام از آنها قفل نشود از وظايف طراحان سيستم ترمز خودرو مي‌باشد. به همين دليل بيشتر خودروهاي جديد برروي دو چرخ جلوي خودرو از ديسكهاي ترمز استفاده مي‌كنندو در بعضي ديگر از خودروها هر چهار چرخ مجهز به ديسكهاي ترمز هستند ديسك ترمز بهترين نوع سيستم لنت ترمز شناخته شده است. ديسكهاي ترمز در بسياري از موارد در توقف لوكوموتيوها تا هواپيماها به كار مي‌روند. ترمزهاي معمول امروزه در خودروها به دو نوع طراحي و ساخته مي‌شوند :

?)ترمزهاي ديسكي شناور

?)ترمزهاي ديسكي با پايه ثابت

ترمزهاي ديسكي شناور، باپايه اي بصورت كشويي ساخته مي‌شود. دريك طرف آن، لنت تكيه مي‌كندودرطرف ديگرش،فقط يك پيستون هيدروليكي وجود دارد، كه در پشت سر لنت ديگر قرار مي‌گيرد. دوعدد ميله فولادي در داخل قطعه اي رابط بكار رفته است كه باعث مي‌شود كه فك‌هاي پايه، در درون آن حركت كنند. زماني كه لنت ترمز فعال مي‌شود، روغن تحت فشار سيلندر اصلي، به پشت تنها پيستون آن اثر كرده، پيستون را به خارج از محيط قرار گيري خود هدايت مي‌كند، سپس پيستون لنت را به ديسك مي‌چسباندو وقتي پيستون به آخرين نقطه كورس خود رسيد، نيروي فشاري روغن، پايه‌هاي ترمز را عقب مي‌كشد، در نتيجه لنت بين دو ديسك فشرده مي‌شود.
لنت ترمز‌هاي ديسكي با پايه ثابت ، معمولا ?تا ? پيستون دارد. در موقع وارد آمدن فشار روغن ترمز، هر ?يا ?پيستون ، بطور متقابل به سمت هم حركت مي‌كنند و ديسك را در ميان خود مي‌فشارند. در اين سيستم، پايه پيستون‌ها ثابت است و به عضو ثابت محور، بسته مي‌شوند.

لنت ترمز تيگران

طرز كار سيلندر اصلي لنت ترمز

وظيفه سيلندر اصلي لنت ترمز افزايش فشار در روغن و ارسال آن به مدارت روغن در چرخ‌هاي مختلف ، براي كاستن سرعت يا توقف خودرو است، و همان طور كه ذكر كردم از تقويت كننده بوستر براي افزايش فشار روغن استفاده مي‌شود.

سيلندر ترمز

براي ايمني بيشتر در مدارات سيستم ترمز، از سيستم لنت ترمز دومداري استفاده مي‌شود. در اين سيتم دو مدار جداگانه و مستقل از هم بكار مي‌رود، كه در صورت خرابي يكي از مدارها ، مدار دوم به كار خود ادامه دهد.

از مهمترين عواملي كه براي استفاده از ترمزهاي ديسكي مي‌توان نام برد:
?)ايجاد شتاب منفي بيشتر نسبت به لنت ترمزهاي كاسه اي
?)سايش مساوي در هر دو لنت، به شرطي كه سيستم درست عمل كندوانتقال حرارت بخوبي انجام شود
?)ايجاد صداي كمتر به نوع كاسه اي
?)ضريب افزايش نيرو در سرعت‌هاي مختلف ثابت است، و كيفيت لنت ترمز در طول متوقف شدن كامل، نسبت به سرعت
تغيير نمي‌كند.
?)حساسيت لنت ترمز خودرو در مقابل ساييدگي كمتر، وسيستم ترمز گرماي كمتري را جذب مي‌كند.

لنت ترمز پرايد تيگران

معايب لنت ترمزهاي ديسكي

?) در مقابل گرد و غبار و رطوبت، حساسيت زيادي دارد
?)نيروي زيادي براي ترمز كردن نياز است، چون نيروي عمل خودكار و افزايش ضريب نيرو در آن وجود ندارد.
?)قيمت تمام شده اين نوع ترمز گران تر از نوع كاسه اي است. به همين دليل امروزه از نوع شناور كه ساختمان ساده تر و نسبت به نوع ثابت يك پيستون كمتر دارد بيشتر كاربرد دارد.

سيستم‌هاي ترمز مختلفي براي موقف كردن مطمئن وايمن تا به امروز طراحي و ساخته شده اندكه در خودرو‌هاي
معمولي، ترمز هيدروليكي پايي دومداري و ترمز دستي از آن جمله اند.
توليد سيستم ترمز هيدروليكي يك مداري از سال ???? ميلادي به بعد در اروپا ممنوع شدو از آن پس كليه خودرو‌ها با ترمز هيدروليكي دومداري ساخت مي‌شوند.

ترمز دستي (ترمزپارك)

از ترمز دستي كه معروف به ترمز پارك است براي ساكن كردن خودروي پارك شده(خاموش يا روشن)استفاده مي‌شود.

ترمز پارك

سيستم‌هاي لنت ترمز بايد به گونه اي بايد طراحي شود كه اين توانايي را داشته باشد كه خودرو را در شيب ?? % يا زاويه اي معادل ??,? ساكن نگه دارد، و از حركت خودرو جلو گيري كند.

 

سوالات امتحان زيست دوازدهم تمام فصل ها -مرجع كنكور ايران

&

سوالات امتحان زيست دوازدهم تمام فصل ها


  • سوالات امتحان زيست دوازدهم تمام فصل ها

    نمونه سوالات فصل به فصل زيست دوازدهم

    فايل PDF + لينك دانلود مستقيم در انتهاي پست قرار گرفت.

    نام : زيست دوازدهم | دسته بندي: نمونه سوال امتحاني

    تعداد صفحات: ۵۱ صفحه | فرمت : PDF | منتشر شده توسط : ايران توشه

    سوالات امتحان زيست دوازدهم : در اين پست نمونه سوالات زيست دوازدهم همه فصل ها را براي شما آماده كرده ايم.اين سوالات به صورت چاپي هستند.

    نمونه سوال زيست دوازدهم با جواب :

    در اين پست نمونه سوالات زيست دوازدهم تمام فصل ها بيشتر از ۱۰۰۰ سوال به همراه پاسخ تشريحي براي شما آماده شده است.اين جزوه ۵۱ صفحه دارد.

    پيشنهاد ميكنيم از مطلب جزوه زيست دوازدهم مبحث ويروس ها و همچنين از مطلب نمونه سوالات زيست دوازدهم نوبت اول ديدن فرماييد.

    مشخصات:

    • حجم :۱۰ مگابايت
    • فرمت: PDF پي دي اف
    • تعداد صفحات: ۵۱ صفحه
    • سوالات زيست دوازدهم فصل به فصل

    دانلود نمونه سوالات زيست دوازدهم:

    ???? دانلود با حجم ۱۰ مگابايت????

    منبع:ايران توشه

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

سوالات امتحان زيست دوازدهم تمام فصل ها -مرجع كنكور ايران