پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با خواص جالب ويتامين سي براي شادابي پوست

آشنايي با خواص جالب ويتامين سي براي شادابي پوست

 

ويتامين سي را همه به عنوان يكي از مهم ترين ويتامين هاي ضروري براي بدن مي شناسيم. ويتاميني كه در بسياري از ميوه ها و خوراكي هايي كه در طول روز استفاده مي كنيم وجود دارد. ويتاميني كه براي سيستم ايمني بدن بسيار مهم است. هنگامي كه سرما مي خوريم نوشيدن يك ليوان آب پرتقال به خاطر ويتامين سي زيادي كه دارد ما را زودتر درمان مي كند. در زمان خستگي نوشيدن يك ليوان آب هويج به خاطر ويتامين سي كه دارد باعث رفع خستگي ما مي شود. يكي از خواص جالب ويتامين سي شادابي و جواني پوست و مو مي باشد. اين ويتامين براي پوست و مو خواص زيادي دارد.

شايد جالب باشد بدانيد كه ويتامين سي براي پوست نيز خاصيت رفع خستگي دارد. شايد از اصطلاح خستگي پوست تعجب كرده باشيد. اما بايد بدانيد كه پوست ما نيز خسته مي شود. اين موضوع از نظر پزشكي نيز به اثبات رسيده است. در زمان ابتداي صبح به پوست خود نگاه كنيد. همچنين در پايان يك روز كاري به پوست خود دقت كنيد و شادابي آن را با زمان صبح مقايسه كنيد. در زمان ابتداي صبح كه از خواب بر مي خيزيد پوست ما سرحال تر است و در پايان يك روز كاري خسته كننده و يا زماني كه فعاليت زيادي داشته ايم و يا استراحتمان كم بوده است پوستمان كدر و خسته به نظر مي رسد. يكي از خواص ويتامين سي رفع خستگي پوست است.

ويتامين سي را براي پوست هم به صورت خوراكي هم به صورت موضعي قابل استفاده است. علاوه بر ويتامين سي مي توانيد از كرم ها و لوسيون هاي داراي ويتامين سي استفاده كنيد. اين كرم ها به صورت مستقيم ويتامين سي را به پوست صورت شما وارد مي كنند. يكي از بهترين كرم هايي كه در اين مورد وجود دارد كرم ويتامين سي الارو است كه در مدت كوتاهي شادابي فوق العاده اي در پوست شما ايجاد مي كند. البته كه برندهاي خوب زيادي در اين مورد وجود دارند كه با تحقيق و جست و جو و مشورت با پزشكان پوست و مو مي توانيد يكي از بهترين آن ها را خريداري كرد.

يكي از خواص ديگر ويتامين سي كاهش سرعت پيري پوست است كه با توليد كلاژن باعث اين موضوع مي شود. ويتامين سي باعث تحريك توليد كلاژن مي شود و با افزايش كلاژن سازي باعث ترميم و بازسازي پوست مي شود. كلاژن سازي بيشتر پوست شما را محكم تر مي كند و سرعت پيري آن را كاهش مي دهد.

ويتامين سي باعث شفافيت پوست مي شود و كدري و تيرگي ها را از بين مي برد. اگر پوست شما تيره و كدر شده است هر شب قبل از خواب از كرم هاي ويتامين سي استفاده كنيد. پس از مدتي استفاده متوجه شادابي بسيار عالي در پوست خود خواهيد بود.

ويتامين سي هم چنين لكه هاي پوستي را به تدريج محو و كم رنگ مي كند و باعث كاهش رنگ آن ها و يا از بين رفتن آن ها مي شود. البته كه مدت زماني كه براي از بين رفتن اين لكه ها از روي پوست طول مي كشد به شدت لكه ها و طول عمر آن ها نيز بستگي دارد.

استفاده از كرم هاي ويتامين سي پوست صورت شما را زيبا و جوان نگاه مي دارد. اين كرم ها را با توجه به نوع پوست خود استفاده كنيد. بهتر است با تحقيق و بررسي اين محصولات را خريداري كنيد و با خريد يك محصول غير استاندارد به پوست خود آسيب وارد نكنيد.

همچنين ويتامين سي را هم به صورت خوراكي و از طريق مصرف ميوه ها و هم به صورت موضعي براي پوست خود تامين كنيد تا هميشه پوستي زيبا، شاداب و جوان داشته باشيد.