پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

پمپ موتورخانه

پمپ موتورخانه

معمولا آب گرم و سرد موتورخانه با استفاده از سیستم های انتقال آب معمولی به سمت ترمینال های سرمایشی و گرمایشی ساختمان بخصوص ساختمان های دو یا سه طبقه هدایت نمی شوند. به این منظور از موتورخانه مرکزی استفاده می گردد. در چنین مواقعی از پمپ برای انتقال آب به سمت ترمینال ها استفاده می کنند. پمپ موتورخانه با توجه به تعداد طبقات و ترمینال های ساختمان دارای ظرفیت و اندازه های مختلفی می باشد.

تعمیر پمپ موتورخانه

با توجه به مواردی که در قسمت فوق به آنها اشاره کرده ایم، پمپ موتورخانه یکی ازبخش های مهم موتورخانه بشمار می رود. پمپ نیز مانند هر قطعه دیگری ممکن است در اثر عواملی همچون عدم توجه به سرویس های دوره ای، استفاده بیش از حد از موتورخانه، قرار دادن پمپ در مکان نامناسب، آلودگی های محیطی و وجود هوا در لوله های موتورخانه خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

در اکثر مواقع مشکل پمپ موتورخانه با یک سرویس جزئی برطرف می شود اما چنانچه پمپ به طور کامل از کار افتاده باشد باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. تکنسین های متخصص در زمینه تاسیسات ساختمانی و تعمیر موتورخانه می توانند در چنین مواقعی به شما کمک کنند. به این منظور می توانید از تاسیسات نوبهار کمک بگیرید. تکنسین های تاسیسات نوبهار به بررسی مشکل به وجود آمده می پردازند و چنانچه لازم باشد پمپ موتورخانه را تعمیر و یا تعویض می کنند.

پمپ سیرکولاتور

به منظور تامین آب گرم در سیستم های گرمایشی از پمپ سیرکولاتور استفاده می شود. پمپ های سیرکولاتور بر اساس عواملی همچون مقدار آب دهی و مقدار فشار به چند دسته تقسیم می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ سیرکولاتور خطی: این پمپ ها فضای کمی را اشغال می کنند زیرا دهانه ورودی و خروجی در راستای خط لوله و دقیقا رو به روی هم قرار دارند.
  • پمپ سیرکولاتور زمینی: در این پمپ ها دهانه ورودی رو به بالا می باشد و مکش پمپ از انتها انجام می شود. ظرفیت هد و دبی تولیدی در پمپ های سیرکولاتور زمینی نسبت به پمپ های سیرکولاتور خطی بیشتر است.
  • پمپ سیرکولاتور آب بند (گلند دار): در این پمپ ها یک آب بند وجود دارد که مانع از نشت آب به داخل و یا بیرون پمپ می گردد. اغلب پمپ های سیرکولاتور خطی بزرگ و سیرکولاتور زمینی از این نوع می باشند.
  • پمپ سیرکولاتور بدون آب بند (گلند لس): موتور این پمپ ها به گونه ای طراحی می شود که معمولا آب دورن پمپ در روتور می چرخد و موتور را خنک می کند.

تعمیر پمپ سیرکولاتور

در مواردی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی همچون قدیمی و فرسوده شدن، پمپ سیرکولاتور خراب شود. در چنین مواقعی عملکرد صحیح خود را از دست می دهد و باید تعمیر گردد. تعمیر پمپ سیرکولاتور توسط تاسیسات نوبهار انجام می شود. به طور کلی خدماتی که تاسیسات نوبهار در زمینه عیب یابی و تعمیر پمپ سیرکولاتور ارائه می کند عبارتند از:

  • بررسی فشار و دمای آب
  • بررسی دمای یاتاقان ها
  • بررسی فشار آب ورودی و خروجی پمپ
  • بررسی میزان دبی پمپ
  • بررسی آمپر الکتروموتور
  • بررسی وضیعیت صدای پمپ

تکنسین های تاسیسات نوبهار با بررسی موارد فوق نسبت به مشکل به وجود آمده به تعمیر پمپ سیرکولاتور می پردازند.

پمپ های تحت فشار

پمپ های تحت فشار با ذخیره سازی آب با فشار مناسب، از روشن و خاموش شدن مکرر پمپ جلوگیری می کنند. هرچه مخزن این پمپ ها بزرگ تر باشد تعداد دفعاتی که پمپ روشن و خاموش می شود کاهش می یابد که این موضوع می تواند به افزایش طول عمر مفید پمپ کمک کند.

به طور کلی از مزایای استفاده از پمپ های تحت فشار می توان به کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک شبکه آبرسانی و کاهش استهلاک پمپ اشاره کرد.

خدمات تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با بیش از 40 سال تجربه در زمینه لوله کشی ساختمانی و صنعتی، نصب و تعمیر انواع موتورخانه، نصب و تعمیر پمپ موتورخانه، تعمیر پمپ سیرکولاتور، تعمیر پمپ های تحت فشار، نصب انواع سرویس بهداشتی، نصب انواع پکیج، نصب انواع شیرآلات و... آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارائه خدمات توسط تاسیسات نوبهار می توانید به صورت رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.

چکمه ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

چکمه ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

به نقل از وبسایت ایمنی ها، همانطور که میدانید و در مقاله های قبلی هم اشاره کردیم پا قلب دوم انسان می باشد و یکی از اعضای مهم بدن انسان ها به حساب می آید و به این معنا می باشد که باید از پاهای خود به نحو احسن مراقبت کرد مخصوصا در کار

به این دلیل که کمتر به اعضای ستو فقرات و کمر انسان فشار بیاید و به همین دلیل است که باید از بهترین کفش های ایمنی و انواع چکمه ایمنی در کار استفاده کنیم چکمه ایمنی  یه نوع کفش کار به حساب می آید. که این مقاله سعی داریم در مورد استفاده این محصول در کار به شما عزیزان توضیحاتی را بدیم و شما را با انواع آن آشنا کنیم .

چکمه ایمنی چیست ؟

همانطور که قبلا هم گفتیم چکمه برای محافظت از پاها به کار گرفته میشود نسبت به کفش ایمنی اندازه بزرگتری دارد استفاده آن در بعضی از شغل ها بسیار ضرروی است برای مثال استفاده از چکمه ایمنی

برای کسانی که مزرعه دارند استفاده میشود به این دلیل که آب به پاهای آن ها نرسد و رطوب پای آن ها اذیت نکند . امروزه بسیاری از شرکت های تولیدی کفش به صورت آنلاین در سایت های چکمه  به فروش می رسانند.

در انواع و اقسام و رنگ های موجود که شرکت تولیدی محیا پوشش یکی از آن ها می باشد برای خرید میتوانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید .در کل ما باید هدف خود برای استفاده از چکمه را بدانیم.

که برای چه کاری قراره استفاده کنیم هر مدل برای یه کاری ساخته شده است .در قدم اول برای حفاظت از پاهای خود از این محصول استفاده می کنیم مثلا کاربرد استفاده از آن این است که محلول شیمایی رو پا نریزد. مثل اسید،جوهر ، در ادامه انواع چکمه را به شما عزیزان خواهیم گفت با ما همراه باشید.

کاربرد چکمه ایمنی :

از کاربردهای بسیار مهم این کفش کار ایمنی ها همانطور که در قبل هم به آن اشاره کردیم بیشتر دز مزرعه ها،زمین های کشاورزی،ماهیگیرها،کسانی که کار شکار انجام می دهند و همچنین آتش نشان ها از چکمه استفاده می کنند . در ادامه انواع چکمه موجود در بازار کار را برای شما عزبزان بازگو خوام کرد.

چکمه پلاستیکی :

برای اینکه بتوانیم از انگشتان پاهای خود در برابر آب،رطوبت، و.. از این نوع چکمه استفاده می کنیم چون می تواند از پاهای ما در برابر خطرات احتمالی که انگشتان پاها در راس آن قرار دارد محافظت کند  همچنین پوشش داخل این نوع چکمه ها دارای استری می باشد که از نفوذ آب به پا جلوگیری میکند همچنین کف این کفش دارای عاج هایی می باشد که باعث میشود پای ما لیز نخورد .

همیشه و هرکجا باید از قوانین ایمنی در کار استفاده کنیم به این دلیل که باعث بهبود در کار میشود همچنین جان انسان را تضمین میکند . همچنین لازم به ذکر است که این چکمه از لحاط استاندار نمره خوبی را دربافت کرده و اینکه هیج فشاری برروی ستون فقرات نمی آورد .

چکمه عایق برق :

یکی از مهمترین مزایا این محصول این است که به دلیل استفاده مواد اولیه مرغوب در این کفش از خستگی پا در زمان طولانی جلوگیری میکند و شخص استفاده کننده هیچ خستگی احساس نمی کند همچنین که نامش پیداست علاوه بر عایق بودن این کفش کاربرد دیگرری هم دارد که پاهای مارا در برابر روغن و سوخت صنعتی ایمن نگه میدارد.

چکمه ضد اسید:

همان طور که از نام این محصول پیداست در مشاغلی کاربرد دارد که اسید در آن وجود دارد که میتواند از پا در برابر این ماده محافظت کند. همچنین از پوست پا در برابر اسید محافظت می کند این چکمه در دامداری ها و کشتارگاه ها هم کاربرد دارد. همچنین میتوان در سطوح لیز از این محصول استفاده کرد و نکته ای دیگر این است که این چکمه قابل شستشو است.

چکمه PVC :

این محصول بیشتر شباهت به کفش کار دارد بدنه این چکمه از تمام پارچه استفاده شده است و pvc در آن زیاد به کار رفته است همچین انعطاف پذیری خوبی دارد یکی از با کبفیت ترین چکمه های موجود در بازار به شمار میرود

و مقاوت بسیار بالایی در برابر مواد حل شونده و شیمایی و اسید دارد .

چگونه چکمه ایمنی را خریداری کنیم :

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه های ایمنی مطمئن به صورت حضوری اقدام به خرید انواع چکمه و کفش ایمنی و همچنین میتوانید به صورت آنلاین از محصولات ایمنی استفاده کنید

شرکت ایمنی تولیدی محیا پوشش با کادری مجرب در امر فروش میتواند بهترین راهنما در خرید انواع چکمه و کفش باشد همچنین میتوانید برای خرید انواع کفش ایمنی به فروشگاه اینترنتی ایمنی ها سر بزنید و از محصولات ما دیدن کنید.

سخن پایانی :

در این مطلب سعی کردیم در مورد ضرورت استفاده از چکمه ایمنی در کار همچنین انواع چکمه و خصوصیات هر کدام با شما عزیزان صحبت کتیم امیدوارم از مطالب گفته شده لذت برده باشید.

تفریحات مناسب در سر کدامند ؟

تفریحات مناسب در سر کدامند ؟

تمامی افراد برای داشتن اوقات شاد و تفریح در سفر به مسافرت می روند. داشتن تفریح در سفر بسیار مهم است و اصلا فکر نکنید که این تفریح ها، باید تفریح های لوکس و لاکچری در سفر باشند بلکه می توانید با انجام چند کار ساده روز خود را متفاوت بسازید.

سفر در جوانی یا پیری؟

انرژی و انگیزه ای که انسان در جوانی دارد با گذشت زمان و کهولت سن و به تدریج تحلیل می رود و کم و کمتر می‌شود. بنابراین، باید این مساله را مد نظر داشت که نیرویی که ما در جوانی برای سفر و گشت و گذار داریم را در پیری، کهن سالی و به قولی در دوران بازنشستگی ندارنخواهیم داشتیم.

کنار اندوختن سرمایه و برنامه ریزی برای آینده، باید به تفریح و سفر هم اهمیت داد و آن را قسمت مهمی از دیگر مسائل زندگی دانست که باید به آن پرداخت.

اولین کاری که برای هر سفری باید داشته باشید داشتن برنامه ریزی برای سفر است. اقامت خود و وسایل حمل و نقل را چک کنید و از مسیر خیالتان راحت باشد. اگر اهل ریسک نیست و یا با خانواده و فرزندان خود سفر می روید و یا حتی قصد کمپینگ دارید برنامه ریزی سفر را  نباید فراموش کنید بد نیست در این موارد از مجله سرگرمی هم کمک بگیرید.

به طور مثال چه ساعتی باید حرکت کنید که دور از ترافیک باشد، برای اقامت در محل کمپ چه مکانی را انتخاب می کنید. تمامی این موارد اگر چه شاید به چشم نیاد اما از ضروری‌ترین بخش سفر است که موجب می شود شما در مراحل بعد تفریح در سفر داشته باشید و از آن لذت ببرید.

در سفرهای داخلی به کجا بریم ؟

ترامپولین و شترسواری

گردشگری در ایران که جای خود را دارد و اگر از علاقمندان ورزش ترامپولین هستید؛ این ورزش جذاب را می‌توانید در کیش انجام دهید. ترامپولین کیش از جمله تفریحات ورزشی‌ است که با قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته. برای رفتن به ترامپولین کیش باید به مجموعه سافاری کیش بروید.

معنی سافاری یعنی گردش اکتشافی و هدف گردشگران هم عکس و فیلم از حیوانات عظیم‌الجثه است. اما اینجا سافاری یعنی تور گردشی که می‌توان با ماشین یا چهارپایان جاهای دیدنی را گشت. سافاری کیش هم همچین امکاناتی دارد.

شهربازی پارک ملت مشهد

 

شهر مشهد به جز اهمیت زیارتی و مذهبی که دارد برای تفریح و سرگرمی هم مناسب است. در این میان مکان‌هایی هم وجود دارند که به شما امکان می‌دهند موقع تفریح از امکانات ورزشی هم استفاده کنید.

پارک ملت مشهد شاید یکی از بهترین گزینه‌های تفریحی برای مسافرهای مشهد باشد. در این پارک می‌توانید از بزرگترین استخر روباز مشهد و زمین‌های ورزشی شامل زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، پیست اسکی و … استفاده کنید. در یک مجله اینترنتی معتبر موارد و اطلاعات بیشتری را می توانید کسب کنید.

بولینگ در اصفهان

اصفهان از جمله دیدنی‌ترین شهرهای ایران است. معماری باشکوه و زیبای صفوی در کنار زاینده رود زیبا، این شهر را به یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است. اما امکانات تفریحی ورزشی این شهر هم امکانات خوبی برای تفریح به حساب می‌آیند.

مرکز بولینگ اصفهان با ده خط بازی مجهز به تجهیزات و امکانات کاملا پیشرفته، هر روز پاتوق کسانی‌ست که دوست دارند ورزش و نشاط را با هم و در محیط به یادماندنی تجربه کنند.

بیشتر بخوانید : مد و فشن ایرانی

و اما سفرهای خارج از کشور

ایتالیا

ایتالیا یکی از زیباترین و مشهور ترین مکان‌ها برای سفر در هر دوره ای از زندگی است. برای افراد بازنشسته که اکثرا دوست دارند به مکان‌های خوش منظره و دنج سفر کنند، کشور ایتالیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد .پایتخت ایتالیا شهر رم یکی از شهرهایی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

https://did.li/YKRNf

  https://mub.me/0L6N

این شهر پیاده روهای جذاب ، فروشگاه‌ها و خانه‌هایی رنگارنگ وزیبایی دارد. بافت قدیمی و زیبای شهر، دل  هر بیننده ای را می رباید.  رم  به دلیل حفط آثار قدیمی (کلیسا، کاخ، آمفی تئاتر،معبد، تئاتر،موزه و....) و معماری بی نظیر شهر، می تواند یکی از بهترین مقاصد برای سفر و تفریح باشد.

سوئیس

سوئیس هم یکی دیگر از کشورهای مسیحی مذهب قاره ی اروپا است.  آب و هوای کشور سوئیس معتدل و مدیترانه ای است.  این کشور با داشتن دریاها، دریاچه‌ها و کوهستان‌های سرسبز و دلپذیر یکی از مکان های دوست داشتنی برای توریست ها، مخصوصا توریست‌های باز نشسته محسوب می‌شود.

البته ناگفته نماند که سوئیس مکان‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی بی نظیری هم برای کسانی که می خواهند آداب و رسوم و تاریخ و فرهنگ یک کشور را بشناسند، را هم دارد.

و در نهایت

اگر خودتان سفر می روید و با خودروی شخصی هستید جاده را بخشی از سفر بدانید و از ماشین پیاده شوید، هوای تازه را نفس بکشید و از نوشیدنی و خوراکی های خود لذت ببرید و به اطراف جاده نیز نگاه کنید. بسیاری جاده را برای خود امری خسته کننده می دانند و رسیدن به مقصد برایشان مهم است اما یک گردشگر حرفه ای کم شتاب سفر کردن  را ترجیح می دهد و بیشتر زمان خود را به تفریح در سفر می گذارند .

 

https://www.diigo.com/item/note/8rktk/3yr7?k=dc4779b289b8fb61c316c053ce78787e

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/00ddaebe276

https://www.pearltrees.com/lebocod6/articles-only/id61564048/item498011197

https://successful-desert-bca.notion.site/4f2d830a412740d6955b4bf18c785074

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2023/1/-/2387858

https://penzu.com/public/6c0a4664

https://writeupcafe.com/%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%da%86%d9%87%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af-%d9%88-%d9%81%d8%b4%d9%86 /

https://all4webs.com/faheemkhatri4/sasdadsa5.htm?53165=1448

https://squareblogs.net/u4pjlv1ugo

http://www.fxstat.com/en/user/profile/Faheemkhatri4-278208/blog/37571806 -

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2023/01/29/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%81%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c