شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

موسيقي چه تاثيري روي زندگي ما مي گذارد؟

موسیقی چقدر در فرهنگ مردم کشورهای مختلف اهمیت دارد؟

موسیقی به افراد کمک می کند تا احساسات خودشان را از طریق ایجاد حرکت بیان کنند. وقتی سازی نواخته می شود و مردم با آن می رقصند، این احساس در آنها پدیدار می شود که به فرهنگ و آداب و رسوم خودشان متصل و مرتبط شده اند. این امر باعث می شود شما حس کنید که جزوی از فرهنگ کشور و سرزمینتان هستید و به آن تعلق دارید. علاوه بر این، موسیقی برای یادگیری یک زبان تازه و جدید نیز بسیار کمک کننده و مهم است.

موسیقی چه تاثیری روی زندگی ما می گذارد؟

موسیقی تاثیر شگفت انگیزی روی احساسات ما دارد. وقتی به آهنگهای غم انگیز و سوزناک گوش می کنیم، روحیه مان غمگین می شود و وقتی آهنگ شادی می شنویم، ناخودآگاه احساس شادی و خوشبختی بیشتری می کنیم. آهنگهایی که ریتم های پرانرژی و تندی دارند (مثل آهنگهای ورزشی) هم ما را هیجان زده و سرحال می کنند.

موسیقی چگونه احساسات ما را نشان می دهد؟

موسیقی قادر است واکنش های احساسی قوی مثل هیجان و اشتیاق یا ناامیدی و دلسردی را در شنوندگانش برانگیزد. اغلب مواقع، گوش دادن به موسیقی باعث برانگیخته شدن احساسات مثبت و خوشایند در ما می شود.

شنیدن موزیک های دلپذیر و زیبا منجر به انتشار انتقال دهنده های عصبی مرتبط با پاداش مثل هورمون دوپامین در مغز می شود. برای همین است که گوش دادن به موسیقی راه بسیار آسانی برای تغییر روحیه یا کاهش استرس محسوب می شود.

چرا ما با موسیقی ارتباط برقرار می کنیم؟

وقتی به موسیقی گوش می کنیم، سیستم لیمبیک (limbic system) واقع در مغز، ارتباط عمیقی با آهنگی که می شنویم برقرار می کند. اکثر افراد موقع گوش دادن به موسیقی، خاطراتشان را به یاد می آورند و ارتباطی به موزیک و خاطره هایشان ایجاد می کنند.

برخی از آهنگ ها می توانند شما را به زمان خاصی یا مکان خاصی از زندگی ببرند. برای همین است که موقع گوش کردن به موسیقی خاطراتمان را به یاد می آوریم و این خاطرات با احساساتی که از قبل به واسطه شنیدن آن آهنگ در ما ایجاد شده یکی می شوند.

چه چیزی باعث محبوبیت یک آهنگ می شود؟

آهنگ های محبوب و به یاد ماندنی ریتم خوب و ملودی گیرایی دارند. این آهنگ ها را به راحتی می توان زمزمه کرد و به خاطر سپرد. موزیک های محبوب معمولا یک بخش کورس (chorus) دارند. کورس در واقع قسمتی از آهنگ است که چندین بار تکرار می شود. بیشتر آهنگ های پاپ بین دو تا پنج دقیقه طول می کشند و اشعارشان هم معمولا درباره خوشی های عشق یا مشکلات مربوط به روابط احساسی است.

چرا موسیقی در دسته سرگرمی ها قرار می گیرد؟

موسیقی به شما امکان می دهد بدون در نظر گرفتن سن یا زبان مادری تان با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، موسیقی می تواند شما را به رقص بیاورد و چه چیزی از این سرگرم کننده تر؟ موسیقی هر نوع فعالیتی را سرگرم کننده تر و لذت بخش تر می کند، چون شما می توانید حین گوش دادن به آهنگ های مختلف کارهای زیادی انجام بدهید.

 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.